Etiketler

18 Nisan 2012 Çarşamba

Hama Boncukları 1



Dün bahsettiğim gibi bugünkü konum hama boncukları.Ben yeni eğlencemi buldum arkadaşlar.Nasıl bir şeymiş bu aldığım günden beri başka bir şeyle uğraşmıyorum.Şu ana kadar 23 tane şekil yaptım.Hepsini internetten bakarak yaptım.Sadece Londra telefon kulübesini kendim yaptım.Çünkü yapılmış bir örnek bulamadım.


Eğlenceli bir hobi olduğu kadar yapımı da çok kolay.Kullanım alanları da çok.Broş,kolye,çanta süsü,anahtarlık,magnet,küpe,kitap ayracı,taç,toka,yüzük,saksı süsü,bardak altlığı yapılabilir.
Ben hama boncuklarını ne zamandır almak istiyordum.İkea'da görünce hemen aldım.Siz de almak isterseniz tablasını da almanız gerekir.Yoksa kullanamazsınız.Boncuklar 17 lira civarında,tabla da 6 lira galiba.tabladan 2 adet kağıt çıkıyor.4 adet farklı boylarda tabla var.

Boncuklar az görünebilir ama değil.Ben 23 tane şekil yaptım kutunun onda birini bile bitiremedim.

İkea'da yapılmış bir kaç şekli de paylaşmak istedim sizinle.Hepsini denemek istiyorum ben.

Gelelim nasıl yapıldığına.Kutuda yazmıyor hiçbir şey.İnternette de kaç dakika ütülemek gerektiği yazmıyor.Ben ilk önce Büdü'yü yaptım.Sonra kağıdı koyup ütüledim.Yaklaşık yarım dakika falan tuttum ütüyü üzerinde.Gayet güzel oldu.Ama ütünün sivri kısmı şeklin ortasına geldimi kırışmış gibi bir iz bırakıyor.O yüzden siz yaparken ütünün arka kısmını şekle doğru tutun.Ayrıca ütüde su olmasın yoksa kağıt buhardan ıslanıp buruşuyor.Kullanılmaz hale gelebiliyor.son olarak ütüyü şeklin üzerine bastırmak yerine daireler şeklinde gezdirirseniz daha iyi sonuç alırsınız.Şekli ütüleme islemi bittikten sonra tabladan çıkarınca şekil koparsa,birbirinden ayrılırsa tekrar tablaya koyup ütüleyin,emen yapışır.İki günde deneye deneye uzman oldum valla.

Herkese tavsiye ederim şu ana kadar yaptığım hobilerin içinde ilk sıraya oturdu hama boncukları.Tabii Amigurumiden asla vazgeçmem.

İnternetten şekil aratmak isterseniz hama beads,fuse beads,perler beads ya da pyssla beads şeklinde aratın.

















53 yorum:

  1. ne güzel şeylermiş onlarr. Bayıldım bayıldım hele o gokkusagı cok cici olmuş canım benim ellerine saglık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım.Bende sevdim gökkuşağını.

      Sil
  2. ne kadar eğlenceli şeyler yapıyorsunuz hepsi de çok güzel olmuş ellerinize saglık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Eğlenceli gerçekten.

      Sil
  3. çok güzel bir paylaşım sizden sonra baktım nete bayıldım edinmekte fayda var :) hamalı günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Bence de edinmekte fayda var.

      Sil
  4. hepsi çok şeker olmuş.hep merak ederdim nasıl yapıldıklarını:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Bende merak ederdim.Sonunda öğrenmiş oldum.

      Sil
  5. yurt dışında çocuklara konsantrasyon kazandırmak için yapılıyor sizde görünce face bahsettim kuzenim kızı yapıyor bunlar benim için bir broş yapacak ama kesinlikle edinicem çok çok güzeller :) nette biraz pahalı kırtasiyeler olurmu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kız çocukları ilgili oluyor gerçekten bu tür şeylere.Kırtasiyelerde vardır belki ama hepsinde olmaz herhalde.Olsa görürdüm şimdiye kadar.

      Sil
    2. Sizin için internete baktım biraz tekzende satılıyor.

      http://www.tekzen.com.tr/newsite/prd-844090001-hama_kavanozda_boncuklar_5000_pc_ve_4_pegboards.aspx

      Hele bir kitapçık var ki bayıldım.Bende alıcam.Sadece internette satışı varmış.

      http://www.tekzen.com.tr/newsite/prd-844090001-hama_kavanozda_boncuklar_5000_pc_ve_4_pegboards.aspx

      Sil
    3. Bir de joker'de buldum.Ama bu benimkinden çok büyük herhalde.Benimkinde kaç boncuk olduğu yazmıyor ama bunda 15bin boncuk varmış.

      http://www.joker.com.tr/urun.aspx?stkID=16680

      Sil
    4. Burada da buldum.

      http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-bebek-egitim-eglence-hama-kavanozda-boncuklar-51733665/detay/

      Sil
  6. netten almak için baktım ama fiyat tuzlu vanda her yere sordum anteptede sordum ama bulamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebayda var ordan hiç alışveriş yaptınız mı bilmiyorum ama.Ben çok yaptım şimdiye kadar.Hiçbir sorun yaşamadım.Binlerce ürün aldım.şimdi de bunlardan alıcam galiba.çünkü kutuda ten rengi yok.Ebaydan alabilirim.

      Sil
  7. bana alıp gönderirmisiniz ıbanı verin hemen parayı çıkarırım tablanın içinde düz kalıp kalpli yuvarlak falan hepsimi var iletişeme geçebilirmiyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 haftaya kadar Didime gidiyorum.Ama eğer İkea'ya gidebilecek olursam alırım tabiki.İkea bize çok uzak.Ancak arabayla gidebilirim.Ben size haber veririm gidersem.

      Sil
  8. ben bunları japonyada yaşayan bir bloggerın sayfasında görmüştüm ve türkiyede olmaz demiş üzülmüştüm.
    acaba tam olarak ikeada adı ne olarak geçiyor.internet sitesinden bulabilirsem hemen sipariş vereceğim.çünkü ikeaya tekrar ne zaman gidebilirim bilmiyorum.tabi tablalarının adıda önemli.
    yardımcı olursanız çooook sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gittigidiyorda set halinde var ama beyaz büyük olan tabla yok orda ham boncukları yazın çıkıyor :)

      Sil
    2. İkea'nın internet sitesinde yok sanırım.Baktım bende göremedim.Adı pyssla olarak geçiyor ikeada.Ama normalde en bilindik adı hama beads.

      Sil
    3. IKEADA VAR ADRESİ http://www.ikea.com.tr/Urunler/ikea_cocuk/3-7_yas/oyuncaklar.aspx BURADAN HEM TABLAYI HEM DE BONCUĞU ALABİLİRSİNİZ

      Sil
  9. küçük kanaviçe çiçek, lale gibi desenlerde bununla yapılabilir sanırım..İlk ikea gezimde bende alacağım kızımla birlikte yapmak istiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yapılabilir.Aklınıza gelebilecek herşeyi yapmışlar.

      Sil
  10. merhaba sabah ankara dost kitap eviyle görüştüm dışarı gönderim yapmıyoruz dedi antepte buldum kargoyla falan sana tuzluya gelecek başka yerden bak dedi en son gittigidiyordan aldım 36 lira ya 5000 li yardımlarınız için çok teşekkür ederim EBAYdan hiç alış veriş yapmadım bir inceliyim size teşekkür ederim çok güzel bilgi verici bir palaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim çok sevindim bulmana.Dost kitabevinde ucuzsa alabilirdim ben sana.gönderirdim kargoyla hiç aklıma gelmedi orası.Boncuklarını güle güle kullan eğer biterse ben sana Didim dönüşü gönderirim yine.O zaman İkeadan alabilirim.Haberleşiriz.Bu arada umarım yapacaklarını paylaşırsın.Merakla bekliyorum.Sevgiler.

      Sil
  11. HAMALARIM GELDİ İLK DENEMEMİ YAPTIM O KADAR GÜZELKİ ÜTÜLEYİNCE PÜRÜZSÜZ BİR GÖRÜNÜM ALDI İZNİNLE SENDEN 1-2 MODEL ALACAĞIM ÇOK ZEVKLİ BAYILDIM :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel çok sevindim canım.Güle güle kullan.İstediğin modelleri alabilirsin tabiki.Yarınki postumda değişik modeller var.Takip edersen onlardan da yapabilirsin.

      Sil
  12. İkeaya ilk gittiğimde alacağım bunlardan kesinlikleee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle al.Çok eğlenceli bir hobi.İnternette de binlerce seçenek var.Kolaylıkla yapabilirsin.

      Sil
  13. çok merak sardım buna ben dee. rengarenk gözüme nasıl güzel göründüler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok zevkli yapması.İkea'ya yolun düşerse alabilirsin.Ben bir kutu daha almak istiyorum ama gidemicem bu aralar İkea'ya.

      Sil
  14. ama ıkeadakiler çok koyu renkler bunun gibi değil bunlar çok güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama ben de bunları ikea'dan aldım.Koyu gibi görünüyorlar ama aslında renkler fena değil.

      Sil
  15. Aldın mı ebayden hic :( bende ten rengi ve acik mavi falan istiyorum ama kargoyla KDV ile falan pahaliya patlasin istemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha almadım ama ücretsiz kargo seçeneğine tıklarsan kargo ücretini karşı tarafın ödediği ürünleri görürsün.Aralarından seçim yapabilirsin.

      Sil
  16. merhaba pınarcığım nasılsın hama boncukları ikea satışa koymuş netten alabiliyoruz gözümüz aydın :)

    sen ebaydan alacaktın ne oldu bu boncukların bana tek renk olanı gerek
    ebayda renk renk alabiliyorsun ama ben ordan hiç alamdığım için kredi kartı konusunda şüpheliyim bana bu konuda yardımcı olursan sevinirim

    lütfen benim blogumda cevaplarmısın sağlıkla kal

    YanıtlaSil
  17. abla şekillerin yapımını hangi siteden buldun * lütfen yardımcı olur musun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belli bir siteden bulmadım.Google'a hama beads yazıp görsellere gelince bir sürü model çıkıyor.

      Sil
  18. Sanırım ikeadan almışsınız boncukları ve kalıbı eğer tahminim doğruysa ve ikeadan aldıysanız hama kalıplarından her kalıptan 2 adetmi çıkıyor şimdiden çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet İkea'dan aldım.Her kalıptan 1er adet çıkıyor pakette.Bir büyük beyaz kare,bir küçük mavi kare,sarı kalp,kırmızı yuvarlak ve 2 adet kağıt.Ama bu kalıpları istediğiniz kadar kullanabilirsiniz.Yeniden kalıp almanıza gerek yok.

      Sil
    2. Çok teşekkürler.

      Sil
  19. İkeadan boncukları aldım ancak bazı renkler çabuk tükeniyor siyah kırmızı beyaz gibi... renkleri tek olarak satan bir yer var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebay'de satılıyor tek olarak.Fiyatları da uygun ama İkea'daki boncuklarla boyları ve genişlikleri uyar mı bilmiyorum.Ben de o yüzden alamadım ordan.Ankara'dan başka bir çeşit hama boncuğu almıştım ama İkea'dakilerden daha geniş çıktılar.

      Sil
  20. nerden alcaz heryerde tükenmiş?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sadece İkea'dan alıyorum.2 kutu aldım şimdiye kadar yüzlerce şey yaptım daha 1,5 kutu duruyor.Başka nerde satıldığını bilmiyorum.

      Sil
  21. ABLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ÖLE COKKKKKKKKKKKKKK TESEKKÜR EDERİMKİ 14 AYDIR ARİYORUM YOK COK SAOL !!!1

    YanıtlaSil
  22. ya ben bulamadım minecraft aletleri yapacam hiç bi yerden bulamıyom bana yarıdımvı olun not: ben erkegim ama bole seylerı cok sevim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkea'da var genelde herkes ordan alıyor.Başka nerede satıldığını bilmiyorum malesef.Ebay'da var ama oranın da alışveriş şartları değişmiş diye duydum.Yani çok pahalıya gelebilir.İstiyorsanız bakın oraya.

      Sil
  23. merhaba ben nböyle şeyleri çok seviyorum. birşey sormak istiyorum boncukları alınca içinden tabası çıkmıyormu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boncuklar ayrı tablalar ayrı satılıyor.Tablaların içinde 4 tane şekil var.

      Sil
  24. ben bişey sormak istiyorum ben o kağıtları kaybettim acaba farklı bir kağıt kullanılabilir mi ne kullanmamı tavsiye edersiniz ?

    YanıtlaSil